Het gaat goed!

En het valt me mee!

Nu moet ik wel zeggen dat we voor de caravan wat kleine dingen moesten hebben om het 12 volts elektriciteitssysteem op zonne-energie veilig te maken. 12 volts systemen zijn brandgevoelig en met twee kleine kinderen aan boord vind ik dat iets te spannend.

Oh ja en sneeuwkettingen. Bijna 2e hands kunnen kopen maar wat ik vond paste niet op onze auto. Helaas. Makro had wel een koopje, 15 euro voor een set.

Wij zijn hier in huis bijzonder gek op aardbeien. In de winkel vermijd ik die koeling want ze zijn nu 3,59 per bakje en niet biologisch. Ik wil mijn moestuintje dus gaan omtoveren naar een aardbeientuin. Mijn moestuin is te klein om fatsoenlijk groenten te kweken. Als mijn kinderen oud genoeg zijn, dan huur ik wel weer een tuintje. Ik heb dus een kleine investering gedaan in stekken en ik heb dit gerekend onder boodschappen. In de zomer gaat er wel een bak aardbeien per 2 dagen doorheen met mijn smulpaapjes, dus ik denk dat ik ze binnen het jaar terugverdiend heb. Daarnaast kan ik stekken nemen van de planten en zo zorgen dat ik elk jaar verse planten kan toevoegen aan de tuin. Moet alleen nog nadenken hoe ik de wisselteelt ga toepassen ivm kans op ziekten. En best heb je 3 aardbeien bedden voor 1, 2 en 3 jarige planten. Wie hier een briljant idee voor heeft mag het zeggen! Tuintje is ongeveer 2×4 meter.

Ik wilde ook weer kruiden gaan zaaien in mijn vensterbank maar ik had geen geschikte potten. Nu heb ik de sap pakken opengeknipt en zal ik die gebruiken. Met oude lapjes zal ik de pakken wel versieren want echt charmant is dit niet.

Het niet shoppen mis ik eigenlijk niet, wel is het nog moeilijk om me aan mijn boodschappenlijstje te houden.

Ik wist dat dit een valkuil zou worden!

Standaard

Plaats een reactie